Inici > XARXES
XARXES
L'Euroregió ha de proporcionar la dimensió i la capacitat econòmica necessàries per competir, en peu d'igualtat, amb altres territoris. Des d'aquesta perspectiva, l'organització en xarxa de les capacitats de les cinc regions sembla essencial per aconseguir l'articulació de les possibilitats i interessos respectius i assolir un impacte col·lectiu més gran que beneficiï totes les parts implicades. El potencial d'acció de les xarxes i entitats multilaterals abasta, més enllà de l'economia, la cooperació en els àmbits cultural, social i ciutadà.
Diferents iniciatives de la societat civil, del món de l'empresa i de les mateixes administracions públiques ja es desenvolupen en àmbits com la universitat, les cambres de comerç, la cooperació empresarial, la cooperació sindical, l'ocupació transfronterera o l'agermanament entre municipis.
Les xarxes següents projecten la seva activitat sobre la totalitat o una part significativa de l'àmbit euroregional i, si escau, regions veïnes; també s'hi inclouen les xarxes d'àmbit territorial més ampli, europeu o mediterrani, que tenen la seva seu a l'Euroregió:
Xarxa Euroregional de Col·laboració i Cooperació en l'Àmbit Forestal (ARCMED - SILVICULTORS DE L'ARC MEDITERRÀNI)
Xarxa de Promoció de la Mobilitat Sostenible en Destinacions Turístiques (RITMO)
Xarxa de Gestió de Residus de l'Euroregió Pirineus Mediterrània
Xarxa de Suport a la II Trobada Cultural Euroregional 'Ciutats Mitjanes i Cultura de Proximitat'
Xarxa Euroregional en Coneixements, Usos i Representacions Lingüístiques (GRUSLING)
Xarxa Euroregional per a la Prospectiva i l'Anàlisi Turística (XEPAT)
Xarxa de Suport a un Atlas de la Prosòdia del Català i de l'Occità
Projecte Euroregional "Bivac i Caravana de Circ"
Xarxa de Cambres de Comerç
Xarxa Euroregional d'Hípica
Xarxa d'Agències de Desenvolupament Econòmic
Xarxes de Centres d'Innovació Tecnològica
Xarxa pel Desenvolupament de les Zones Rurals de l'Euroregió
Xarxa dels Comitès Econòmics i Socials
Xarxa de Sindicats de l'Eurorregió